henke 441

Share your tips and tricks with us...

Moderatorer: Anders H, Hasse

henke 441

Inläggav henke441 » 18 okt 2010, 18:30

tjena alla henke heter ja o är ny här, har en liten fråga, har satt i en power commander 3 i min blackbird 02 har ett helsystem Yoshimura RS3 full exhaust någon som vet nån bra mappning till de? har lite problem med att den inte går rent på låga varv. ha de gött alla mvh henke:)
henke441
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 30 sep 2010, 20:43
Ort: BORÅS

Re: henke 441

Inläggav Ballhead » 18 okt 2010, 18:45

Hejsan hoppsan Henke!

har du KN filter i den?
Mappar finns på Powercommanders hemsida. Eller så snattar du någons här på forumet.
Skriv i vart du kommer ifrån.
Senast redigerad av Ballhead 19 okt 2010, 20:15, redigerad totalt 1 gång.
Husaberg 450FE. GGN 2017 here we come.
Yamaha DT 125 84:a.x2
Användarvisningsbild
Ballhead
 
Inlägg: 2031
Blev medlem: 25 nov 2007, 18:51
Ort: Tuna-Eneby (Alunda)

Re: henke 441

Inläggav Anders H » 18 okt 2010, 22:57

Hej och välkommen Henke, som Ballhead skrev så kolla på Powercomanders hemsida (du kan länka via Dynojets sida) där finns mappar för respektive hoj, skall man ha mappen optimal så är nog bänkning att rekommendera.
Anders H
Svart -07:a, Akra-system!
Svart BMW R75/6 lätt modifierad.
Medlem nummer #2
Användarvisningsbild
Anders H
Ordförande
 
Inlägg: 6601
Blev medlem: 18 sep 2005, 21:01
Ort: Anderstorp

Re: henke 441

Inläggav wauxvall » 19 okt 2010, 20:38

henke441 skrev:tjena alla henke heter ja o är ny här, har en liten fråga, har satt i en power commander 3 i min blackbird 02 har ett helsystem Yoshimura RS3 full exhaust någon som vet nån bra mappning till de? har lite problem med att den inte går rent på låga varv. ha de gött alla mvh henke:)

Kör med samma grejer som du.
Blackbirden går lite hårdare på tom gång när man får i en PC3 och ett Yoshimura men drar silkes rent från 1500vpm till 11000 med lite extra drag när varvnålen paserar 6000 och en regäl skjuss när den når 8000vpm.
Detta fenomen (hårdare gång och låter som den små missar) drabbar nästan alla fordon när man skall ha ut mer effekt.
Hade lite dålig gas respos innan jag körde den i bänk men sedan blev det kanon.
Satte sedan i KN filter och då blev det mera botten drag i maskinen
PS många firmor har vinter rabatt på bänkningar
Blackbird 06:a silver med RTG kit
Även kallad MR Yoshimura
Medlem nummer 170 Bild
Användarvisningsbild
wauxvall
Styrelseledamot
 
Inlägg: 1637
Blev medlem: 14 jan 2007, 22:28
Ort: Trollhättan

Re: henke 441

Inläggav Tobbe » 20 okt 2010, 10:00

wauxvall skrev:Blackbirden går lite hårdare på tom gång när man får i en PC3 och ett Yoshimura men drar silkes rent från 1500vpm...


Men du är väl aldrig nere på så låga varvtal som 1500 rpm? När hände det och varför? Din tomgång ligger väl på strax över 8.000 rpm i vanliga fall?
Husaberg FE570
Honda CBR1000RR
BMW R1200GS LC -13
SÅLD och SAKNAD: CBR1100XX -00
Medlem i:
SMC http://svmc.se
Kortedala MK
BMWklubben
_________________
Användarvisningsbild
Tobbe
Revisor
 
Inlägg: 5162
Blev medlem: 18 sep 2005, 20:32
Ort: Mölndal

Re: henke 441

Inläggav Hasse » 20 okt 2010, 11:03

Tjena Henke. En fråga som inte berör ämnet men som jag ändå blev lite fundersam på eftersom du valde att posta inlägget i den här forumdelen, jag hoppas du kommer åt hela forumet? Annars måste vi fixa det snarast.
Medlem i Superblackbird club of sweden
CBR 1100XX -06




"I've never seen a sight that didn't look better lookin' back"
Användarvisningsbild
Hasse
Sekreterare
 
Inlägg: 6615
Blev medlem: 18 sep 2005, 19:22
Ort: Motala

Re: henke 441

Inläggav Akilles » 21 okt 2010, 21:19

Tobbe skrev:
wauxvall skrev:Blackbirden går lite hårdare på tomgång när man får i en PC3 och ett Yoshimura men drar silkeslent från 1500rpm...


Men du är väl aldrig nere på så låga varvtal som 1500 rpm? När hände det och varför ? Din tomgång ligger väl på strax över 8.000 rpm i vanliga fall?


Strax före landning.
Kalle. Svart -99
Medlem #202
Användarvisningsbild
Akilles
 
Inlägg: 201
Blev medlem: 30 aug 2007, 07:22
Ort: Sjuntorp

Re: henke 441

Inläggav Anders H » 21 okt 2010, 22:41

Vad menar du med låga varv? Om det är tomgång du menar så häj den lite, hojen blir mycket trevligare att köra med en tomgång på 1200-1400 rpm, man blir inte överaskad vid pådrag i kurvor mm.mm. sen att växellådan klonkar när man lägger i 1:an får man ta, Hondas lådor har alltid uppträtt aggressivt från neutral till 1:an det ska va så.
Anders H
Svart -07:a, Akra-system!
Svart BMW R75/6 lätt modifierad.
Medlem nummer #2
Användarvisningsbild
Anders H
Ordförande
 
Inlägg: 6601
Blev medlem: 18 sep 2005, 21:01
Ort: Anderstorp


Återgå till CBRXX Technics

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron