Sida 1 av 1

henke 441

InläggPostat: 18 okt 2010, 18:30
av henke441
tjena alla henke heter ja o är ny här, har en liten fråga, har satt i en power commander 3 i min blackbird 02 har ett helsystem Yoshimura RS3 full exhaust någon som vet nån bra mappning till de? har lite problem med att den inte går rent på låga varv. ha de gött alla mvh henke:)

Re: henke 441

InläggPostat: 18 okt 2010, 18:45
av Ballhead
Hejsan hoppsan Henke!

har du KN filter i den?
Mappar finns på Powercommanders hemsida. Eller så snattar du någons här på forumet.
Skriv i vart du kommer ifrån.

Re: henke 441

InläggPostat: 18 okt 2010, 22:57
av Anders H
Hej och välkommen Henke, som Ballhead skrev så kolla på Powercomanders hemsida (du kan länka via Dynojets sida) där finns mappar för respektive hoj, skall man ha mappen optimal så är nog bänkning att rekommendera.

Re: henke 441

InläggPostat: 19 okt 2010, 20:38
av wauxvall
henke441 skrev:tjena alla henke heter ja o är ny här, har en liten fråga, har satt i en power commander 3 i min blackbird 02 har ett helsystem Yoshimura RS3 full exhaust någon som vet nån bra mappning till de? har lite problem med att den inte går rent på låga varv. ha de gött alla mvh henke:)

Kör med samma grejer som du.
Blackbirden går lite hårdare på tom gång när man får i en PC3 och ett Yoshimura men drar silkes rent från 1500vpm till 11000 med lite extra drag när varvnålen paserar 6000 och en regäl skjuss när den når 8000vpm.
Detta fenomen (hårdare gång och låter som den små missar) drabbar nästan alla fordon när man skall ha ut mer effekt.
Hade lite dålig gas respos innan jag körde den i bänk men sedan blev det kanon.
Satte sedan i KN filter och då blev det mera botten drag i maskinen
PS många firmor har vinter rabatt på bänkningar

Re: henke 441

InläggPostat: 20 okt 2010, 10:00
av Tobbe
wauxvall skrev:Blackbirden går lite hårdare på tom gång när man får i en PC3 och ett Yoshimura men drar silkes rent från 1500vpm...


Men du är väl aldrig nere på så låga varvtal som 1500 rpm? När hände det och varför? Din tomgång ligger väl på strax över 8.000 rpm i vanliga fall?

Re: henke 441

InläggPostat: 20 okt 2010, 11:03
av Hasse
Tjena Henke. En fråga som inte berör ämnet men som jag ändå blev lite fundersam på eftersom du valde att posta inlägget i den här forumdelen, jag hoppas du kommer åt hela forumet? Annars måste vi fixa det snarast.

Re: henke 441

InläggPostat: 21 okt 2010, 21:19
av Akilles
Tobbe skrev:
wauxvall skrev:Blackbirden går lite hårdare på tomgång när man får i en PC3 och ett Yoshimura men drar silkeslent från 1500rpm...


Men du är väl aldrig nere på så låga varvtal som 1500 rpm? När hände det och varför ? Din tomgång ligger väl på strax över 8.000 rpm i vanliga fall?


Strax före landning.

Re: henke 441

InläggPostat: 21 okt 2010, 22:41
av Anders H
Vad menar du med låga varv? Om det är tomgång du menar så häj den lite, hojen blir mycket trevligare att köra med en tomgång på 1200-1400 rpm, man blir inte överaskad vid pådrag i kurvor mm.mm. sen att växellådan klonkar när man lägger i 1:an får man ta, Hondas lådor har alltid uppträtt aggressivt från neutral till 1:an det ska va så.